همشهری‌آنلاین: شهردار تهران پس از ادا سوگند، دو اولویت کاری خود را تشریح کرد.

حناچي

پیروز حناچی پس از قرائت سوگندنامه در صحن علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت در جایگاه دیگری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پیدا کردم. بی تردید «تهران، شهری برای همه» به عنوان شعاری که من انتخاب کردم ، زمینه آن را فراهم می‌کند که همه کسانی که در این شهر زندگی می‌کند و خداوند به آنها جان داده، شامل این موضوع خواهند بود.

به گزارش ایسنا، او افزود: پیش از من به ویژه پس از انقلاب اسلامی ایران افراد زیادی در این تصدی حضور پیدا کردند شامل مهندس شهرستانی، مهندس محمد کاظم سیفیان، و نهایتا آقای افشانی که با التزام به قانون این ماموریت را ترک کرد که برای همه افراد و خودم عاقبت به خیری را آرزو می‌کنم.

پیروز حناچی گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری تهران که ارتباط مهمی نیز با بودجه ۹۸ دارد، تدوین نهایی برنامه سوم توسعه شهرداری است.

او گفت: ایرادهایی که اعضا شورای شهر به برنامه سوم توسعه شهرداری داشتند، اصلاح شده و برنامه آماده ارسال به شورا است.

شهردار تهران افزد: یکی دیگر از اولویت‌های مهم شهرداران کلان‌شهرها ، موضوع لایحه منابع پایدار است.

حناچی با بیان این‌که لایحه منابع پایدار به مجلس رسیده است، گفت: لازم است با کمک سایر کلان‌شهرها و نمایندگان مجلس لایحه منابع پایدار به نتیجه برسد تا بسیاری از مسائل حل شود.

شهردار تهران با تاکید بر لزوم جمع آوری کارگاه‌های عمرانی اضافه از سطح شهر تهران از جمع‌آوری کارگاه عمرانی میدان هفت تیر خبر داد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن قدردانی از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران برای اعتماد به او افزود: از رهبر معظم انقلاب، رئیسجمهور و نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی به ویژه آقایان مطهری  و عارف که زحمات زیادی کشیدند، تشکر می‌کنم. همچنین از رئیس دفتر رئیسجمهور و اصحاب رسانه که نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای داشته‌اند و همرزمان خودم که یادگاران دوران دفاع مقدس هستند و این روزها من را فراموش نکردند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

او  ادامه داد:‌ امیدوارم قانونمداری در شهر تهران بیش از پیش حاکم شود. قطعا اهتمام و توجه به جوانان و بدنه متخصص داخل شهرداری تهران از برنامه‌های آتی من خواهد بود.

شهردار تهران تاکید کرد:‌ اگر از ظرفیت‌های قانون همانند موضوع ترک تشریفات استفاده کنیم، دلایل آن را اعلام خواهیم کرد.قطعا تعامل قانونی و عالمانه با اعضای شورای شهر و همچنین همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، در اداره‌ی امور شهر برای حل مشکلات شهر در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

حناچی با تاکید بر تلاش خود برای جلب مشارکت مردم، بخش خصوصی و نخبگان گفت: قطعا توجه ویژه‌ای به مناطق محروم شهر خواهیم داشت و پاسخگویی به شهروندان و استفاده از حداکثر بضاعت تخصص داخلی را از رویکردهای اساسی خود قرار خواهیم داد.

او ادامه داد:‌ استفاده از تجربه جهانی برای اداره امور شهر و پیگیری لوایح از کمیسیون عمران شهرها و شورای عالی استان‌ها در دستور کار ما قرار خواهد داشت.

شهردار تهران یک بار دیگر با اشاره به شعار تهران، شهری برای همه، یکی از مصداق‌های تحقق این شعار را توسعه قلمرو عمومی با همکاری اعضای شورای شهر تهران خواند و افزود: تلاش خواهیم کرد این مهم با همکاری اعضای شورا محقق شود. باید قبول کنیم و باور کنیم در مواردی اشتباه کردیم و از حداکثر ظرفیت علمی برای اداره شهر استفاده نکرده‌ایم. نمی‌توانیم تهران را به بهشت تبدیل کنیم اما در قدم اول جلوی تخریب‌ها را خواهیم گرفت و بعد در مسیر درست حرکت خواهیم کرد.در گام اول اعلام کردیم که کارگاه‌های عمرانی اضافه در سطح شهر جمع آوری شوند که یکی از بدترین آنها کارگاه عمرانی میداین هفت تیر بود که به زودی جمعآوری خواهد شد.

او تاکید کرد:‌ تلاش میکنم نهایت تخصص و شناخت خود را برای حل مشکلات شهر تهران به کار بگیریم بیتردید مشکلات این شهر بزرگ و پیچیده هستند اما همت مردم ما نیز بزرگ‌تر است و می‌توانیم این مشکلات را حل و فصل کنیم.

کد خبر 424224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    اگر میخواهید اقای حناچی موفق شود کلیه نظراتی که از خط قرمز عبور نکرده اند منتشر کنید .شفاف عمل کنید نطرات مفید را حتما منتشر کنید
  • عبدالصمد صمدی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 0
    شهرداری تهران لازم است هرچه زودتر بلوار میرداماد با هزینه بسیار کم در سمت غربی آن  و احداث یک زیر گذر در زیر خیابان ولیعصر به  بزرگراه کردستان وصل کند تمام مسیر مقابل بلوار میرداماد  زمینها و املاک نیروهای انتظامی است که در مجاورت خیابان کم عرض موجود  هبچ ساختمانی  وحود ندارد فقط دیوار محدود کننده است و شهرداری میتواند با انها به توافق برسد و میرداماد را از بن بست خارج کند  هم چنین در مسیر میدان پرستو بسمت خیابان جلفا به بزرگراه رسالت یا حکیم نیز میتواند این مسبر پر ترافیک را تعریض نماید اینها کمترین کاری است که در میتوان انجام داد و در مواقع زلزله میتواند مسیر بیشتری برای عبور و مرور  وسایط نقلیه شخصی و امدادی باشد .هزینه اینگونه رفع سد معبر ترافیکی بسیار کم و زودبازده میباشد اجرای مترو پروژه ای بلندمدت میباشد و باید بموازات مترو و احداث بزرگراه اینگونه گرههای ترافیکی نیز رفع شوند